Pozycjonowanie stron internetowych


Jakie działania należy wykonać, aby strona internetowa znalazła wysoko w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe, które są ściśle związane z tematyką utworzonej witryny.

Na początku strona musi zostać zaindeksowana przez roboty google.

Co to znaczy, że strona została zaindeksowana przez roboty google?

Wyszukiwarka google działa na podstawie złożonego algorytmu, który ma za zadanie wychwycić strony, które zawierają najbardziej wartościowe treści na podstawie wpisywanych słów kluczowych w oknie – wyszukiwarki google.

Zaindeksować to znaczy uszeregować w wyszkiwarce google na podstawie zawartości dopasowanej do wyszukiwanych słów kluczowych.

Aby odróżnić, która strona zawiera więcej, a która mniej wartościowej treści google musiała ustalić wytyczne na podstawie, których będzie tworzyło cały ranking witryn.

Jednak ze względu na niezliczoną ilość witryn, które istnieją w Internecie roboty google w sposób dość schematyczny sprawdzają poszczególne strony internetowe. Dlatego wiedza, w jaki sposób to robią pozwala na zwiększenie prawdopodobieństwa znalezienia się wysoko na poszczególne słowa kluczowe typowe dla danej branży.

W Internecie istnieje wiele wartościowych witryn, które nie znają praw rządzących indeksowaniem google. Dlatego też, nawet jeśli są użyteczne dla każdego odwiedzającego to nikt się o nich nie dowie, ponieważ w żaden sposób nie znajdzie ich w Internecie.

Dlatego tak ważne jest zadbanie o to, aby dana witryna zawierała kluczowe elementy dla robotów google.

Jednak jakie działania należy podjąć, aby dana witryna pojawiła się w wyszukiwarce google.

Jakie są to kluczowe elementy pozwalające wy-pozycjonować stronę internetową?

Jest kilka działań, które należy przygotować, aby takie elementy znalazły się na utworzonej witrynie.

Aby to uczynić należy:

Zoptymalizować witrynę i dodać ją do search console;

Kolejnym krokiem jest przygotowanie mapy strony internetowej oraz wybranie domyślnego adresu: http://www.twojastrona.pl lub http://twojastrona.pl.

Elementy wpływające na pozycjonowanie strony.

  • Linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne

Po tym kroku należy zająć się już wewnętrznym linkowaniem na stronie, jak również pomyśleć nad pozyskaniem linków do strony internetowej z zewnętrznych źródeł. Należy jednak pamiętać, aby strony, które będą zawierały odnośniki do naszej witryny same w sobie zawierały powiązana linki do popularnych i mocnych stron www.

Równie ważne jest napisać tak treści na stronie, aby zawierały kluczowe elementy, a każda utworzona podstrona liczyła co najmniej 300 wyrazów.

  • Katalogowanie strony

Kolejnym krokiem, który pozwoli wzmocnić pozycjonowanie naszej strony internetowej w google jest katalogowanie witryny w płatnych i bezpłatnych katalogach stron. Metoda ta już nie przynosi takich rezultatów jak kiedyś, lecz nadal jest skuteczna.

  • Zabiegi zwiększające widoczność i rozpoznawalność witryny – Marketing strony www
  1. Utworzenie strony na facebooku.
  2. Udzielanie się na forach związanych z tematyką strony.
  3. Reklamowanie się w serwisach tematycznych i społecznościowych.
  4. Powiązanie wizerunku w Internecie z reklamą zewnętrzną tzn. adres strony internetowej na wizytówce, stworzenie ulotek, plakaty z adresem strony. Nazwa strony na papierze firmowym – lub jeśli to branża wysyłkowa to na opakowaniach.
  5. Konkursy tematyczne na facebooku.

Wszystkie powyższe metody mają zwiększyć widoczność utworzonej witryny w umysłach odbiorców, którzy są potencjalnymi nabywcami naszych produktów lub usług. Jednak należy również pamiętać o tym, aby również proces obsługi naszego potencjalnego klienta był na najwyższym poziomie. Dlatego ważne są też mechanizmy zatrzymujące użytkownika na danej witrynie internetowej.

Więcej wkrótce.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji i wskazówek napisz: biuro@wirtualneuslugi.pl